flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Спрощення процедури прийняття спадщини

28 листопада 2014, 12:55
 
Президент України підписав Закон № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо деяких питань спадкування)».
Закон спрощує процедуру оформлення спадщини і реєстрації прав громадян на успадковане ними нерухоме майно, насамперед на селі. Тепер мешканці сільських населених пунктів зможуть оформити необхідні документи за місцем проживання. Це не лише робить відповідні послуги більш доступними для спадкоємців, а й зменшить часові та грошові витрати на їх оформлення.
У сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії:
1. вживають заходів щодо охорони спадкового майна;
2. посвідчують заповіти (крім секретних);
3. видають дублікати посвідчених ними документів;
4. засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них;
5. засвідчують справжність підпису на документах;
6. видають свідоцтва про право на спадщину;
7. видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя .
Крім того, Законом № 1709-VII скасовується обов’язкове проведення оцінки майна і встановлюється нульова ставка оподаткування у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги. Тобто у разі оформлення спадку від чоловіка-дружини, батьків-дітей, баби-діда, брата-сестри.
Норми щодо скасування обов’язкової оцінки майна при спадкуванні набудуть чинності вже на наступний день після офіційного опублікування Закону, а норми щодо надання повноважень органам місцевого самоврядування щодо оформлення права на спадщину та щодо реєстрації прав на успадковане мешканцями сільських населених пунктів нерухомого майна – з 01 січня 2016 року.