Зміни до Конституції України в частині правосуддя не передбачають повної заміни суддівського корпусу. Про це було авторитетно заявлено членами Конституційної комісії та робочої групи, яка працює над змінами до Основного Закону України в частині правосуддя і суміжних правових інститутів, під час презентації проекту змін до Конституції України, який було представлено в Українському домі за підтримки Асоціації правників України.
Про напрацьовані до Основного Закону України зміни, присутніх на зібранні юристів, представників правничих громадських організацій та журналісті інформували заступник Глави Адміністрації Президента України, голова Робочої групи з питань правосуддя і суміжних правових інститутів Олексій Філатов, член Конституційної комісії та робочої групи з питань реформи правосуддя Сергій Головатий та суддя Львівського окружного адміністративного суду, член Конституційної комісії Володимир Кравчук.
Зі слів заступника Глави Адміністрації Президента України, секретаря Конституційної комісії та голови робочої групи з питань правосуддя і суміжних правових інститутів Олексія Філатова, судова система України зазнає значних ключових змін, які полягатимуть у деполітизації та забезпеченні незалежності судової влади, у підвищенні вимог до фаховості судді та професійних стандартів, в обмеженні імунітету суддів до функціонального, в оптимізації системи судоустрою з метою забезпечення права особи на справедливий суд, у забезпеченні інституційної спроможності прокуратури, адвокатури та системи виконання судових рішень, у забезпеченні безперервної та ефективної роботи органів судової влади на перехідний період. Кожна з цих ключових змін передбачає ряд інституційних та законодавчих ініціатив, які реально забезпечуватимуть громадянам право на справедливий суд і запроваджуватимуть високі стандарти як до суддівського фаху, так і до інших правничих професій.
Саме реалізація зазначених ініціатив, на думку члена Конституційної комісії Сергія Головатого, дозволить поетапно замінити нинішній суддівський корпус України на якісно новий склад. Нині ж, на його думку, не має конституційних підстав для звільнення усіх суддів та заміни їх на нових, бо: "…по-перше, на конституційному рівні немає правових підстав для її реалізації, а по-друге - така практика не відповідає європейським стандартам, оскільки не враховує принципу індивідуальної відповідальності судді". Сергій Головатий вважає, що, хоч еволюційний шлях і значно довший, тому що кожному судді доведеться пройти через жорсткий громадський рентген щодо моральних якостей та підтвердити свою фахову спроможність, зате він законний, бо не порушує права людини, а підіймає рівень вимог до професії і до людей, які є її носіями.
Володимир Кравчук, суддя Львівського окружного адміністративного суду та член Конституційної комісії вважає, що найбільшим досягненням реформи системи правосуддя стане вирішення питання незалежності та відповідальності судді.
Загалом, члени Конституційної комісії попри те, що робота над змінами до Конституції України в частині правосуддя та суміжних правових інститутів ще триває, зійшлися на думці, що їм вдалося усунути недоліки методології, на якій будувалася Конституція 1996 року, забезпечивши нову якість документу, максимально європеїзувавши ті розділи, які стосуються системи юридичних інститутів.